Måndag 28 maj 2012

Heej! I lördags hade jag och syster bokat klipptid hos Sandra
på Marieberg så vid 11 åkte jag och hämtade upp henne.
Jag klippte mig först och när jag väntade på att hon skulle bli klar så käkade jag lite
och tittade runt i några affärer. Tur att jag inte skulle ha något speciellt för det var folk överallt!
Lönehelg så det var ju inte så konstigt. När syster var klar köpte hon drive in på Max och sen åkte vi
för att hämta upp Wilmer och Kalle. Lämnade av Kalle hos mamma och pappa då han skulle vänta på nästa
buss in till stan för att gå på Metallsvenskan.

Jag och Wilmer åkte direkt ner till Göksholm där det var 2års kalas för Michelle :)
Vi fick massa gott fika och Wilmer busade runt som vanligt! Michelle fick en grill som Wilmer
gillade väldigt mycket, får nog ta och köpa en sån till honom med :)
Sen öppnades sandlådan och då skulle det grävas för fullt. Han hade sand överallt när vi skulle
åka hem!

På vägen hem så stannade vi förbi hos mamma och pappa och där blev vi bjudna på
grillat, mums! Sen följde mamma och brorsan med hit hem och höll mig sällskap efter att
Wilmer somnat :) Kalle sov kvar i stan efter Metallsvenskan så det var trevligt med lite sällskap!

Fick sovmorgon ända till klockan 9 på söndagsmorgonen :) Snacka om lyx! Jag och Wilmer åt frukost i lugn och ro
och vid halv 11 så åkte vi in till stan för att hämta upp Kalle. Sen hem och käka lite snabbt för att sedan åka vidare
till mamma och pappa. Där spelade vi lite krocket och straxt innan 2 så gick vi till mormor där vi skulle fira morsdag
med min släkt. Blev mat,fika och godis. Underbart väder hade vi så vi satt ute i solen och njöt :)

På vägen hem gick vi förbi hos farfar och hälsade på. Han tycker det är så roligt när Wilmer kommer dit :)
Måste hälsa på oftare! Wilmer roade sig med att lägga dalahästar i farfars rullator :P Det var väldigt roligt det!
Hemma hos mamma och pappa igen så svalkade Wilmer sig med ett bad. Han älskar verkligen att bada och ville inte stiga upp :)

Det var vår helg det :) Hoppas ni haft en lika bra helg ni med!
Bjuder på några bilder på badkillen <3










Idag kl 13 hade vi tid för 18 månaders kontroll, en lite sen sådan så Wilmer är dryga 19 månader nu!
Allt gick jättebra och stora killen väger nu 11.3 kg och är 84.5 cm lång :)
Sen fick han spruta idag också, skrutten. Han vart ledsen med det gick över hyfsat fort i alla fall.
Han visade att det gjorde ont på benet och slet av plåstret men sen blev han glad igen när han fick gå in
och leka på folktandvården när vi väntade på att Kalle skulle bli klar hos tandläkaren.

När vi var klara så åkte vi till Kalles mormor och fikade :) Några timmar senare så åkte vi till affären och handlade och sen har vi fixat i Wilmers rum idag. Sängen står på plats och rullgardin och gardinstång sitter uppe. Nu är det bara gardiner som ska upp imorgon sen är det klart :) Så inatt sover Wilmer första natten i sitt nya rum. Ska bli
spännande och se hur det går. Så nu kommer vi vara utan säng i sovrummet ett tag innan spjälsängen får flytta in
igen :) Vi höjde upp den förut idag och imorgon tänkte jag tvätta sängkläder och täcke + kudde så det är klart
att bädda rent sen. Kul att få börja förbereda inför lillebrors ankomst <3

Nu vart det låååångt hoppas någon orkade läsa ;)
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0