Tisdag 6 mars 2012 - Operation!

Imorse vart det att gå upp tidigt, 5.30 hade jag klockan på.
Klockan 7.15 skulle vi vara på sjukhuset med vår lilla plutt som skulle opereras.
Han var såå duktig hela tiden <3 Och alla som jobbar där var jättegulliga
så man kände sig lugn :)
Jag fick följa med in i operationssalen när han skulle sövas ner.
Han var så glad och busade med sköterskorna innan ner sövningen.
Men usch det var inge roligt att se på när han skulle sövas :(
Han vart så ledsen och det kändes som det tog en evighet innan han somnade.
Sen fick Kalle och jag sätta oss i ett väntrum, operationen skulle ta runt en timme och tiden
gick faktiskt ganska fort som tur var. Vi löste korsord och läste tidningar när vi väntade och
jag var faktiskt lugnare än jag trodde jag skulle vara!
När en timme hade gått så var operationen avklarad och vi fick komma in på vårt rum
igen och vänta på att han skulle vakna. Efter ca 20 min så vaknade han och då var han ledsen stackaren.
Väldigt törstig och hungrig var han med då han fastat sen 20.00 igår kväll.
Han drack snabbt upp en festis och efter det en flaska med välling.
Sen var han ledsen från och till under en halvtimma ungefär och sen ville han ner och leka <3
Så det kändes väldigt skönt att han piggade på sig så pass fort :)
Han fick följa med en sköterska och hämta glass i fysen som hon hade lovat innan och
den åt han upp snabbare än snabbast! Samtidigt som han sprang runt som en galning på avdelningen
och charmade alla :)

En handkirurg kom in och fick syn
på Wilmer och tyckte det var synd att inte hon skulle få
ta hand om vår fina kille :)
En annan sköterska tyckte att Wilmer kunde få följa med henne hem istället!
Sötnosen <3

Efter att dom sett att han kunde
äta och kissa så fick vi vänta på att kirurgen
skulle komma och prata lite innan vi kunde bege oss hem igen.
Det tog sin lilla tid då han var inne på en annan operation men tillslut kom en kollega
som var med istället och straxt efter 12 fick vi åka hem :)

Nu ligger Wilmer utslagen i soffan och tar igen sig lite :)

För er som inte vet så hade inte hans ena pungkula "ramlat" ner så det var den
dom opererade ner idag! Som tur var så låg den i ljumsken och inte inne i magen som den i vissa
fall gör! Nu hoppas vi bara att den stannar där den är och om 6-12 mån så ska
vi på återbesök för att se så allt ser bra ut.



Bjuder på en nyfödd liten pluttwilmer idag <3

Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Emma - snart tvåbarnsmamma ♥

Åh hoppas att allting har gått bra!



Ja Alicia är juh 19 månader (idag till och med hihi) och dricker som sagt också välling morgon och kväll. Men det gör inte mig nånting alls. Då vet jag att hon är mätt hihi :)



Hur mår magen? Grattis (om jag inte sagt det tidigare?) Jätte söt mage :)



Kram

2012-03-06 @ 17:22:45
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att det gick bra med lillplutten. Inget skoj att behöva se dom ledsna och bli nedsövda :( Men man vet att det är för deras bästa.

Sv: Tack jag hon är en liten skönhet ;) Ja en månad är vi uppe i nu med sjukhusvistelse. Men idag hoppas vi på at bli utskrivna! Prövade kakan :) Den var väldigt söt men maken gillade den, gottegris ;)

2012-03-07 @ 08:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0