Tisdag 17 juli 2012

7 dagar kvar idag!! En vecka, ojoj inte långt alls med andra ord :)
Hoppas verkligen han tittar ut inom en vecka, pallar inte 3 till!
Nu är jag så jäkla stor, usch orkar inte med det! Kan knappt se mig i spegeln längre :P
Har gått upp 25 kg...hittills! 25 kilo herregud! Helt sjukt, 15 hade varit lagom men nej då...
När lillebror väl tittat ut så är det slut på alla onyttigheter, då kanske jag förhoppningsvis tappar 15 kg av sig själv.
Förra gången så gick jag upp 22 kg och då försvann 14 kg av sig självt och sen började jag träna och vara nyttig så då gick jag ner 15 kg till. Hoppas att jag tappar mer kilon den här gången :)
 
Fick komma iväg till vc igår efter ett jäkla runt ringande! Ringde först bm men då var ingen där, sen till vc men kunde inte få tag i någon. Fick då ringa 1177 och bli kopplad till förlossningen där en snäll barnmorska fixade en tid åt mig
på odensbackens vc! Fick åka och kolla blodtryck och urinen, urinen var bra - ingen äggvita men blodtrycket hade stigit. Har legat på 120/75 typ hela tiden men nu har det gått upp till 140/90! På gränsen för vad som är för högt.
Inte konstigt att jag har haft ont i huvudet och kännt mig konstig...Har tid hos bm på torsdag, hoppas att lillebror redan tittat ut innan dess eller att blodtrycket inte stigit!
 
Nog om det! När Wilmer har sovit klart så ska vi packa in oss i bilen och åka ner till Elin,Markus och Michelle :)
Vi ska grilla ikväll och ha det mysigt :) Hoppas det blir hyfsat väder också! Jag har bakat en supergod(förhoppningsvis) glasstårta med browniebottnar och oreoskakor som vi tänkte ta med! Lägger upp recept på den om den blev bra ;) Nu ska jag packa iordning det sista och sen så drar vi iväg. Tänkte även passa på att
hälsa på morbror Micke på jobbet så kanske Wilmer kan få sitta traktor. Han är helt galen i traktorer och bilar just nu :)
 
Kram Emma
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma. G

Nä´h nu var det dåligt uppdaterat här ;) Vill ju läsa om förlossningen, om du vill dela med dig utav det förstås! :)

2012-09-19 @ 14:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0