Onsdag 29 februari 2012

Hej! Imorse fick jag sova till 9 så nu är jag utvilad.
Vi gick upp och åt frukost och sen tog vi en dusch. Är soligt och fint ute idag med så
vi gick ut och lekte lite, tog en promenad till lekparken och gungade lite och sen gick
vi in för att äta lunch :) Tänkte att Wilmer skulle sova lite nu efter lunchen men han hade andra planer.
Så han får busa lite till så blir han nog trött snart!

Idag går jag in i v.19 också :) Fort går det!

ben livmoder

Nu är du halvvägs! Ovandelen av livmodern når naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är drygt 14 centimeter lång och väger strax under 250 gram.

Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Det växer hår på huvudet och sinnena utvecklas fort. Nervcellerna för smak, lukt, hörsel, syn och känselsinne utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan. Produktionen av nervceller saktar av och existerande nervceller blir större och etablerar mer komplicerade förbindelser.

Nu har du kanske känt din bebis
röra på sig. Om det har känts lite abstrakt att vänta barn innan, så brukar det ofta kännas mer verkligt när man känner fosterrörelserna. De flesta känner bebisen röra på sig för första gången någon gång mellan vecka 18 och 20.

Om detta inte är första barnet, kan du ha känt det tidigare. Vad du tolkade som gaser i magen, kanske var bebisen som slog kullerbyttor. Berätta för barnmorskan när du känner bebisen sparka.

Informationen kommer från babycenter.

Jag kände första sparkarna i v.16 ungefär och nu börjar dom kännas mer och mer :)
Så mysigt! Frågar man Wilmer vart bebisen/lillebror är så drar han upp min tröja och pekar på magen :)

Ha en bra dag!
Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0