Söndag 4 december

Igår hade vi julbakdag här hemma! Vart riktigt mysigt och bra :)
Först började vi med att äta lite gott och busa lite med barnen. Sen fick Kalle ta över
och han var rätt slut när dagen var över, jobbigt med 3 st 1-åringar!

Det bakades allt möjligt här hemma, både knäck,vaniljfudge,rocky road,saffransbiscotti och mycket mer
smaskigt! Vanlijfudgen var min favorit så jag tänkte ni kunde få receptet på den.

Vaniljfudge
4 dl socker
3 dl grädde
½ tsk salt

2 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao


Koka socker,grädde och salt tills du kan göra ett kulprov.
Ta av kastrullen från plattan och vispa med elvisp ca 1-2 min tills den blir tjock.
Vispa ner  vaniljsockret och kakaon.
Häll upp i en form, in i kylen. Skär upp i bitar när den stelnat.

Jag gjorde dubbel sats på en gång och tyckte det och blev lagom mycket!
Den är snart slut nu ;)
 
Idag har vi varit i Mellösa och hälsat på.
Vi fick en hel del mat över igår så vi tog med oss julskinka,köttbullar
och en massa annat gott till mamma och pappa så fixade dom en janssons frestelse till det, mums!

Nu ska vi titta lite på tv!
Hoppas ni haft en bra helg.
Kram Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0