Onsdag 28 mars 2012

Hej!
Igår var jag och Wilmer
hemma hos mormorn hela dagen.
Efter lunch gick vi ut på promenad och sen satt vi ute i solen och hade det
skönt medans Wilmer sov i vagnen. Sen vart det full fart igen när han vaknade.
Vi lekte ute och gick till lekparken och gungade och grävde i sanden :)

När vi kom hem på kvällen så gjorde vi mat lite snabbt och sen så åkte vi
iväg och handlade lite mat. Nu har vi det mesta inför helgens partaj!
Kalle fyller 25 nästa vecka så på lördag ska det firas med fest här hemma :)
Det kommer ganska så mycket folk och vi ska grilla. Så vi måste göra pastasallad, potatissallad,
vanlig sallad, såser.. Ja det är en hel del att fixa med men mamma är så snäll och tar
hand om Wilmer på dagen så vi hinner förbereda allt! Min syster kommer även hit för att hjälpa
till så det ska nog inte bli så stressigt :)

Idag efter frukost och dusch så gick jag och Wilmer ut och busade i trädgården
och tog en promenad efter det. Lite blåsigt ute men det var skönt endå.
Måste ta mig ut på promenad varje dag nu annars kommer jag snart rulla fram :P
Ska tydligen börja äta järntabletter nu också, en om dagen. Usch med Wilmer räckte det med 2 i
veckan. Barnmorskan ringde idag och frågade om någon sagt till mig att börja med järntabletter,
vem skulle ha gjort de :P Så Kalle får åka till apoteket efter jobbet och köpa med det.

Idag går jag in i vecka 23!
Lite info om veckan från babycenter.

Bebisen väger nu drygt ett halvt kilo och är ungefär 29 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Många studier pekar på att bebisar i magen ofta
gillar klassisk musik. Pröva att spela något du själv tycker om och se om bebisen reagerar.

Din bebis
hörsel fortsätter att utvecklas och lungorna håller på att förbereda sig inför livet utanför livmodern. Nu är bebisen så stor att du kanske kan se den röra på sig under dina kläder!


Har inte tagit någon magbild än men jag slänger in en här senare under dagen!

Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0