Söndag 3 juni 2012

Hej! Jag och Wilmer steg upp vid 7 och käkade frukost sen busade vi lite och vid
halv 9 så väckte vi Kalle med frukost på sängen :)
När han hade ätit klart så gick han och Wilmer ut och lekte lite i trädgården och jag började baka bullar.
Gjorde på 1 liter mjölk så det blev några stycken, drygt 80!
Jag gjorde en mandelremons som jag hade i alla bullarna och hälften fick bli med kanel och hälften
med vanilj. Dom vart super smarriga :) Vart klar straxt innan ett så det tog några timmar men
det var de värt! Så nu är det bara ni kommer och fikar :)





Igår när jag och Wilmer var i affären och handlade ingredienser till bullarna så tog jag en
sån där låg vagn efter som att jag inte skulle ha så mycket.
Wilmer satt snällt ner i vagnen hela tiden tills vi kom fra till kassan och skulle betala, då fick
han syn på kortläsaren och skulle promt dra och trycka på knapparna! Det fick han så klart inte göra
men det tog säkert 2 min för mig att få upp kortet ur plånboken för han höll på så.
Bestämda skruttunge!! Tillslut fick jag äntligen tag på kortet och kunde betala, var ju inte lite folk i kön
heller precis :P Det var sista gången jag åker ensam och handlar med den där vilden på ett bra tag!

Nu ska jag sitta i soffan resten av dagen och äta bullar ;)
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0