Onsdag 6 juni 2012

Hej! Wilmer kändes lite varm igårkväll och har vaknat flera gånger inatt så han fick komma över till oss
vid 12 och sen har han bökat runt till kl 2 innan han somnade om ordentligt. Han sov till halv 8 tillslut i alla fall
och idag var det min tur att få sovmorgon så jag somnade om och gick inte upp förens 10.30! Skööönt :)

Wilmer är fortfarande lite varm, tror det är efter sprutan förra veckan för på bvc sa dom att man efter
1-2 veckor kunde få feber och/eller prickar. Nu har det ju gått en vecka sen sprutan så det är säkert den som
spökar! Hoppas han sover bättre inatt <3

Nu ska vi snart laga lite mat och sen beger vi oss mot mellösa där vi är bjudna på
grillat ikväll :) Är ju trots allt nationaldagen så något festligt ska man väl hitta på ;)

Idag är det onsdag och det betyder att jag går in i ny graviditetesvecka, v.33!
Igår hos barnmorskan så kände hon hur han låg och hon tyckte att han hade vänt sig
så han låg med huvudet neråt. Hoppas han fortsätter ligga så :)
Har börjat känna av huvudvärk nu också :/ men blodtrycket var ju bra igår så jag hoppas det inte
blir värre med huvudet. Annars fick jag höra av mig så vi kunde kolla blodtrycket igen om det
skulle bli värre.


Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång.
Din bebis kranium är fortfarande lite mjukt, eftersom benen inte riktigt sitter ihop ännu så att huvudet lättare kommer ut under förlossningen. Människor föder barn med ovanligt stort huvud i förhållande till mammans bäcken. Övriga delar av bebisens skelett hårdnar däremot nu och huden håller på att bli mindre röd och skrynklig i och med att bebisen lägger på sig underhudsfett. Texten kommer från  babycenter.se




v.33

Nu ska jag sätta lite fart och fixa mig och maten!
Kram Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0