Onsdag 13 juni 2012

Hej! Idag gick jag och W upp redan vid 6, då var det dags att stiga upp tyckte Wilmer!
Vi lät Kalle sova vidare till 8 då vi väckte honom. Vi åt frukost och busade och vid halv 10 kom
Sara och Li hit. Vi gick ut på promenad på en gång då Wilmer var väldigt trött. Han somnade ganska snabbt
och medans han sov så fikade vi andra lite :)

Väckte honom efter en dryg timme och då blev det lek och bus för fullt inne i W rum :)
Sen käkade vi lunch och efter det så gick vi ut i trädgården och lekte tills det var dags för Sara och Li att
åka hem igen. Tack för idag :)


Mumsigt med melon :)

Idag går jag in i v.34!
Det mesta börjar bli jobbigt nu. Svårt att sova då jag inte kan ligga bekvämt och vaknar flera gånger
per natt och måste gå på toa. Men nu är det faktiskt inte långt kvar :) Tycker fortfarande att tiden går fort så
jag hoppas jag fortsätter att känna så! Allt känns mycket lättare och bättre nu på sommaren när det blir varmt
och skönt!



Magen v.34

Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är minst 45 cm lång. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur.

Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är
hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyfödda föredrar ljusare röster.

Om du varit rädd att bebisen ska
födas för tidigt, kan det vara lugnande att veta att 99 % av bebisar som föds i vecka 35 klarar sig bra och att de flesta inte får några allvarligare problem. Bebisens centrala nervsystem håller fortfarande på att mogna, men lungorna är nästan helt utvecklade nu. Info från babycenter.se

Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0