Onsdag 18 april 2012

God Morgon! Idag fick jag sova lite längre än vanligt, ända
till klockan 7 ;) Men man märker verkligen skillnad på bara en dryg timmes mer
sömn. Känner mig piggare idag.

Vi har ätit frukost, duschat och tittat lite på tv.
Efter lunch ska jag och Wilmer åka in till stan för att besikta bilen.
Hoppas verkligen att den går igenom!

Pratade med Kalle och han känner sig sjuk...igen! Fan han blir alltid sjuk.
Men på måndag har han i alla fall en tid hos vårdcentralen så då får vi förhoppningsvis
veta varför han har så dåligt imunförsvar.

Idag går jag in i v.26 :)

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.
Info från babycenter.se



Nu har jag börjat få sendrag på nätterna också. Usch och fy vad ont det gör!
Bara jag sträcker ut benen så får jag sendrag, kommer ihåg att det var likadant med
Wilmer i magen. Annars så är allt bra :) Snart dags att börja jobba igen och då kommer jag
nog få väldigt ont i fötterna. Vet att jag hade det sist jag jobbade och nu är jag inte van att stå
upp så länge. Ska jobba 75 procent men dom flesta dagarna är ändå heldagar med 8 h.
Kommer bli tufft men förhoppningsvis så är det bara dryga 3 veckor jag behöver jobba.

Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Erika - Mamma Till Tino

Vilken härlig magbild!

Hoppas i alla fall att du håller dig frisk nu när det är så nära.

Hoppas att ni får en bra dag!

2012-04-20 @ 11:52:20
URL: http://eeaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0