Onsdag 11 april 2012

Hej! Gör ett nytt försök till att skriva idag :)
Wilmer har börjat få ny sovvanor nu, både skönt och jobbigt!
Vi lägger honom vid 19-19.30 tiden och han somnar oftast vid 20.
Skönt att få lite egentid på kvällarna. Nu har han även börjat vakna tidigare, både
igår och idag så vaknade han när Kalle gick upp vid 6! Lite väl tidigt om ni frågar mig :P
Speciellt då han fortfarande krånglar och vaknar flera gånger per natt och vill över i vår säng.
Men det blir väl bättre med tiden antar jag :)

Tänkte berätta lite av vad som hänt den senaste veckan.
I fredags så åkte jag, Kalle och Wilmer iväg till Mariebergs Galleria, på Kalles
intiativ! Har aldrig hänt tidigare ;) Hittade på söta pyjamaser till lillebror, foppatofflor med
Bamse på till Wilmer och lite annat smått och gott. Vi fikade en kort sväng med mumsig glass men
Wilmer vägrade sitta still mer än några minuter så det blev en snabbfika.
Tror han har tidig 2årstrots för nu är han helt omöjlig att ha att göra med om han inte får som han vill.
Och det kan han ju så klart inte alltid få! Han slänger sig på golver, skriker, kastar grejer omkring sig och
är helt förjävlig rent ut sagt. Tur att det finns bra dagar med för annars skulle man inte palla.

Ska börja jobba igen 1 maj och det ska faktiskt blir lite skönt att få göra något
annat en stund. Bra för Kalle och Wilmer också och få lite egentid tillsammans tror jag :)

I lördags så åkte vi efter lunchen hem till mamma och pappa. Vi tog det mest lugnt och slappade
lite i soffan  medans Wilmer lekte på för fullt med nya micron som han fått av mormor och morfar.
Sen fick Wilmer ett stort påskägg fyllt med massa goda grejer.
Den första han fick syn på var en banan och den skulle självklart ätas på en gång.
Han tog några tuggor innan han fick se att det faktiskt fanns en liten chokladbit där i också,
då var inte bananen så intressant längre ;)



Det fanns förutom bananen och chokladen även russin,smörgåsrån,matburk, festis och ballonger i
påskägget. Allt skulle öppnas och provsmakas av :)

På kvällen så åkte vi allihop hem till min moster för att äta påskmat!
Där var även min morbror och mormor. All mat var väldigt god, speciellt pappas
janssons frestelse, mums.
Vi åkte hem vid åttatiden då Wilmer var helt hopplös :P
Inga dörrar gick att stänga och ingen grind upp till trappan så han hade mycket roligt för sig kan
jag lova! Efter att ha varit nere i kattlådan så fick det räcka kände jag så vi begav oss hemmåt.
Skitunge <3

Söndagen och måndagen spenderades också hos mamma och pappa då Kalle jobbade i skogen med
att köra hem ved. Vi gick på en 5 km promenad / dag och nu känns det att man är gravid kan jag säga :P
Börjar bli jobbigt och sen blir magen så hård och det gör ont långt ner på båda sidorna av magen.
Sen känner jag att man inte riktigt kan hålla samma tempo som man är van vid men det är ju
bara att sakta ner lite så går det finfint :)

Idag går jag även in i v.25 !
Snart är det v.30 och sen är det helt plötsligt inte allt för länge kvar innan
lillebror är här <3 Går och väntar och väntar på att få besked från fk om jag får graviditetspenning
eller inte. Nu har det gått 3 veckor sen jag skickade in papprena och på 30 dagar ska man ha fått svar så
jag hoppas verkligen att det är så.

Magen v.25


Idag vaknade Wilmer då vid 6 som jag skrev och vid 10 slocknade han hos
mig i soffan :) Då passade jag på att duscha och sminka mig lite.
Skönt att inte behöva stressa jämnt.
Innan han somnade han vi med att tvätta lite och plocka undan alla hans
leksaker som låg överallt! Man får en del gjort när man är vaken tidigt!
Efter lunchen så tog vi på nya regnkläderna och gick ut en sväng.
Nu sitter vi och äter lite mellis och bara tar det lugnt.

Hoppas ni orkade läsa en del i alla fall :)
Kram Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0